Τι συμβαίνει σήμερα στα γυμνάσια

Προσφέρουν μια ανούσια πολυμάθεια που κάνει τους μαθητές να πλήττουν γιατί δεν βρίσκουν ουσιαστικό νόημα σε όσα μαθαίνουν. Η Ελληνική γλώσσα διδάσκεται σαν να είναι μια νεκρή γλώσσα. Το πιο σημαντικό μάθημα έχει γίνει μάθημα ανατομίας, σαν να κάνει κανείς ανατομία σ’ ενα νεκρό σώμα. Η γλώσσα όμως είναι μια ζωντανή εμπειρία ζωής και εμπεριέχει τεράστια πνευματική και ηθική δύναμη. Η εκμάθηση της γλώσσας  έχει απεκδυθεί από το φιλοσοφικό της περιεχόμενο. Τίποτα δεν αγγίζει την ψυχή των μαθητών. Όλα τα μαθήματα έχουν αξία μόνο βαθμολογική. Το ίδιο συμβαίνει και με τα μαθήματα της θετικής κατεύθυνσης. Διαβάζοντας τα σχολικά βιβλία της φυσικής ανατρίχιασα. Τι αναγκάζονται να διαβάζουν οι μαθητές. Η φυσική επιστήμη είναι πρωτ’  απ’ όλα φιλοσοφία, η μαθητεία στην φυσική έπρεπε να ξεκινά με Αναξίμανδρο και Αναξαμένη. Οι μαθητές πρέπει πρώτα να εκπαιδευτούν να φαντάζονται. Ο Αϊνστάιν είχε πει ότι «η φαντασία είναι πιο σημαντική από τη γνώση». Γιατί τα παιδιά πρέπει ναι διαισθανθούν τη μεταφυσική ενότητα όλων των όντων και να έχουν άμεση προσωπική σχέση με τη φύση.

Στα πανεπιστήμια συνεχίζεται η ίδια κατάσταση, η ακαδημαϊκή ελευθερία είναι μια απάτη. Η γνώση που παρέχεται είναι συγκεκριμένη και κατευθυνόμενη. Ένα σύγγραμμα, ένας καθηγητής. Ο φοιτητής είναι ένα αυτί. Η ακαδημαϊκή εμπειρία είναι ακροαματική.

Έτσι οι μορφωμένοι νέοι μας τελειώνοντας τις σπουδές τους έχουν άγνοια των κινδύνων που τους απειλούν αφού ξεκινούν ένα ταξίδι ζωής με πενιχρές γνώσεις.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s